
Doradztwo i wiele więcej
Doradztwo biznesowe to zestaw usług, które świadczy firma doradcza na rzecz innego podmiotu. Jego celem jest znalezienie, wypracowanie i umożliwienie wdrożenia zmian w wybranym obszarze, które mają doprowadzić do poprawy sytuacji gospodarczej. Najczęstszym obszarem działań doradcy jest sprzedaż i zwiększenie zysków firmy, ale też zwiększenie potencjału rozwojowego, dotarcie do nowych partnerów biznesowych czy optymalizacja kosztów.
Co zyskasz
Podmiot decydujący się na skorzystanie z doradztwa biznesowego może m.in.:
-
poprawić swoją pozycję w branży i uzyskać przewagę nad konkurencją,
-
zwiększyć sprzedaż i zadowolenie obsługiwanych klientów
-
uatrakcyjnić miejsce pracy i skuteczniej wykorzystać potencjał swoich pracowników
-
zdobyć dodatkowe źródła finansowania inwestycji
-
poszerzyć grono partnerów biznesowych, korzystać z ich wiedzy i doświadczenia
-
zoptymalizować wewnętrzne procesy i procedury
-
poszukać nowych możliwości, być może zdywersyfikować portfolio swoich usług.
Poznajmy się

W 4Q Biznes stawiamy na wiedzę, doświadczenie, nieszablonowość i ciągłe doskonalenie. Współpracujemy z różnymi specjalistami, którzy znajdą odpowiednie rozwiązania dla Twojego biznesu. Podczas krótkiej rozmowy ustalimy potencjalne obszary działania, Twoje oczekiwania i nakreślimy dalsze kroki. Zapraszamy do kontaktu!

Szkolenia
Szkolenia biznesowe stanowią najlepszą formę rozwoju firm. Dzięki nim pracownicy są w stanie odkryć nowe kompetencje, są bardziej zmotywowani przez co wzrasta ich efektywność pracy. Wymiana doświadczeń, wspólne szukanie nowych rozwiązań pozwolą dodatkowo wzmocnić pozycję firmy na rynku i odkryć nowe potencjały.
Nasze programy szkoleniowe są zawsze ukierunkowane na cel. Jesteśmy nastawieni na praktykę a nie na teorię, na szukanie rozwiązań i tworzenie elastycznych programów a nie na szablonowość, którą można znaleźć wszędzie.
Dokładnie zapoznajemy się z potrzebami klienta, jego oczekiwaniami i wizją. Programy odpowiednio modyfikujemy, uzupełniamy lub łączymy, aby były w pełni przydatne. Dostosowujemy sposób prowadzenia zajęć oraz rodzaje wdrażanych zadań i ćwiczeń.
Rodzaje szkoleń, które najczęściej prowadzimy:
-
szkolenia z pozyskiwania dotacji unijnych (m.in. zestawienie i omówienie programów dotacyjnych dopasowanych do specyfiki firmy klienta, jak pozyskać skutecznie dotacje, co to są koszty kwalifikowane i jak je maksymalnie wykorzystać, jak napisać dobrze studium wykonalności, zarządzanie projektem aż do jego całkowitego rozliczenia)
-
szkolenia menadżerskie (m.in. jak stworzyć efektywnie zespół, motywowanie pracowników, dobór stylu zarządzania do odpowiedniej sytuacji, coaching, oceny i rozmowy rozwojowe, rozwiązywanie konfliktów w zespole, jak właściwie przeprowadzić onboarding, skuteczne podejmowanie decyzji, zarządzanie przez cele, zarządzanie zmianą)
-
szkolenia sprzedażowe (m.in. sztuka negocjacji, techniki sprzedażowe, jak zbudować efektywną obsługę klienta, tworzenie sieci partnerskiej, skuteczny pricing, tworzenie ofert, trudny klient, organizacja pracy przedstawiciela handlowego, aktywne pozyskiwanie klientów, sprzedaż telefoniczna i online, obsługa reklamacji)
-
szkolenia rozwojowe (m.in. zbuduj pewność siebie, autoprezentacja, pokonaj stres, umiejętność perswazji, trening asertywności, jak uniknąć wypalenia zawodowego, optymalizacja czasu pracy, trening kreatywności, pozytywne myślenie, efektywność osobista, komunikacja interpersonalna, buduj swoją ścieżkę kariery)

Networking
Networking to relacje biznesowe, które nawiązuje się w celach współpracy, ewentualnej wymiany wiedzy lub dzielenia się swoimi umiejętnościami. Jest to forma bliższej, opartej na zaufaniu znajomości, w której obie strony czerpią korzyści i realizują swoje cele. Networking musi bazować na trwałej i otwartej relacji – zarówno w biznesie, jak i poza nim. Przykłady networkingu to m.in. spotkania i eventy branżowe, wymiana wizytówek, rozmowy podczas konferencji.
Dzięki aranżowanym spotkaniom możliwe jest pozyskiwanie nowych klientów, wykonawców, współpracowników i partnerów gotowych do długofalowej, opartej na wzajemnej zależności relacji. Networking pozwala pozyskiwać rekomendacje, które ograniczają ryzyko współpracy z podmiotami niepewnymi lub źle dopasowanymi do naszych oczekiwań.
Pozyskiwanie znajomości wśród ekspertów i specjalistów to szybka i tania droga do nowych umiejętności i wiedzy. Wymiana poglądów, analiza branży, a także możliwość zadawania pytań stanowią doskonały sposób na poszerzanie swoich horyzontów.
Rodzaje działań networkingowych, które najczęściej prowadzimy:
-
spotkania kameralne nieformalne. Ustalamy jakie potrzeby biznesowe mają nasi klienci, tworzymy dedykowane grupy firm/osób o podobnych celach/problemach, zapraszamy partnerów którzy mogą mieć potencjalne rozwiązania lub podmioty, które w przeszłości miały do czynienia z tą tematyką. Dzięki takiemu zróżnicowaniu uczestników spotkania, koordynowaniu rozmów i wywoływaniu interesujących zagadnień do dyskusji można w szybki i prosty sposób wypracować swoją nową koncepcję.
-
konferencje, które mają charakter bardziej formalny. Ich ideą jest przede wszystkim zdobycie kontaktów do nowej grupy osób, które w przyszłości mogą z nami bliżej współpracować. Otrzymujemy szansę aby się przedstawić szerszej publice, wyjść poza dobrze nam znane branże, wykorzystać informacje, których unikaliśmy bo według nas nie były potrzebne.
-
eventy integracyjne, w których skupiamy się przede wszystkim na budowaniu relacji. Wspólne zainteresowania takie jak nurkowanie, narty, żeglarstwo czy koncerty są świetną podstawą do rozwijania swoich pasji ale również do poznawania osób, na których w przyszłości moze opierać się nasz biznes.

Doradztwo i wdrożenie zmian
Kreujemy rozwiązania wzmacniające rozwój oraz efektywność przedsiębiorstw. Znajdujemy obszary do poprawy w bieżących sprawach, pracujemy nad efektywnością oraz dbamy o rozwój firmy, która zostaje nam powierzona.
Proces zmian w firmie jest czymś nieuchronnym. Każda firma albo zmianę organizacyjną ma już za sobą, albo jest w trakcie wprowadzania zmiany, albo się do niej przygotowuje. Jest to związane z różnymi czynnikami takimi jak potrzeba optymalizacji kosztów, unowocześnienie procesów, stworzenie nowej struktury wewnętrznej czy rozszerzeniem swojej oferty handlowej. Nieumiejętne pokierowanie zmianami może doprowadzić do niepowodzenia co w rezultacie przełoży się na spadek motywacji pracowników do podejmowania nowych wyzwań - po co się angażować jeśli to i tak się nie uda.
Podczas pierwszego spotkania poznamy specyfikę firmy, jej mocne i słabe strony, wizję i oczekiwania. Zaproponujemy plan działania oparty na różnych wariantach, pokazując etapy zmian i efekt końcowy. Wspólnie wybierzemy model, który będzie najbardziej efektywny i racjonalny. Pokierujemy wszystkimi zmianami i całym wdrożeniem.
Rodzaje działań, które najczęściej prowadzimy:
-
budowa nowych zespołów w firmie takich jak obsługa klienta, dział reklamacji, wsparcie sprzedaży, zespół projektowy. Stworzymy pełną koncepcję, przygotujemy niezbędne dokumenty/procedury/procesy, pomożemy zrekrutować zespół, przeszkolić go i wystartować. Określimy wskaźniki, opracujemy model rozliczania i oceny. Podsumowując zbudujemy "firmę w firmie", która szybko zacznie funkcjonować i spełniać założone funkcje.
-
optymalizacja procesów. Określimy główny problem, czyli np. niska efektywność, wąskie gardła, słaba komunikacja, niska jakość, czy duża zawodność i skonstruujemy nowy, efektywniejszy dla firmy. Dokonamy przebudowy, standaryzacji i stabilizacji procesu.
-
stworzenie nowego produktu lub usługi. Wykorzystamy badania, doświadczenie i zapotrzebowanie rynkowe aby uruchomić nowy [produkt. Opracujemy pełną koncepcję wdrożenia, łącznie z przygotowaniem dokumentacji, strategii sprzedaży, pricingu i logistyki.
-
działania naprawcze, zbudowanie nowej strategii działania, reorganizacja firmy i inne.

Zwiększenie sprzedaży
Sprzedaż jest naszą główną domeną. Nasi specjaliści mają ponad 20-letnie doświadczenie w aktywnej sprzedaży oraz zarządzaniu zespołami handlowymi. Działania opieramy w głównej mierze na praktyce.
Jeśli nie realizujesz wyznaczonych planów lub realizujesz je ale wiesz, że można więcej, jeśli Twój zespół handlowy nie dostarcza Ci użytecznych informacji od klientów tylko kolejne wymówki braku dopięcia sprzedaży, które nic nie wznoszą - to idealny moment aby sięgnąć po pomoc zewnętrznych ekspertów. Dokonamy pełnej analizy tego obszaru poprzez weryfikację materiałów i narzędzi sprzedażowych (takich jak raporty sprzedażowe, CRM, strona internetowa, szablon oferty, pricing), wywiady z członkami zespołu, wejście w rolę "tajemniczego klienta", udział w wewnętrznych odprawach zespołowych. Przygotujemy kompletny raport uwzględniający nasze rekomendacje i całą strategię działań. Postawimy cele i zamienimy je na wyniki.
Rodzaje działań, które najczęściej prowadzimy:
-
menedżer sprzedaży na kontrakcie. Wprowadzamy do firmy osobę, która będzie miała za zadanie w ustalonym okresie czasu zmodernizować proces sprzedażowy u klienta. Dzięki stałej obecności w firmie i pracy tylko nad tym jednym projektem, szybko i efektywnie jesteśmy w stanie zrozumieć branżę, specyfikę działania przedsiębiorstwa i zdiagnozować wszystkie problemy i potencjały. Firma zyskuje przejrzystość (stała współpraca z konkretną osobą), czuje się zaopiekowana (na bieżąco możemy wyjaśniać wszelkie kwestie i nie czekamy aż doradca znajdzie czas właśnie na nasz projekt) i może czerpać z doświadczenia eksperta (wartością dodaną jest możliwość obserwacji prawidłowych technik komunikacji, obserwacji, reagowania na problemy w praktyce i przejęcie pozytywnych wzorców).
-
zbudowanie systemu partnerskiego poprzez wytypowanie firm, które mogą stanowić zewnętrzną sieć sprzedaży, nawiązanie relacji, zbudowanie oferty współpracy, wspólnych wartości i korzyści, modelu rozliczeniowego. Przygotowanie niezbędnej dokumentacji, umów, gotowych materiałów informacyjnych.
-
zbudowanie zespołu sprzedaży telefonicznej. Większość firm opiera się na sprzedaży bezpośredniej, która nie jest wskazana przy kontraktach o mniejszym wolumenie lub w sytuacji kiedy klient jest znacznie oddalony od miejsca działania naszego przedstawiciela. Sprzedaż telefoniczna może ułatwić procesy, dotrzeć wszędzie, pozyskać klientów, których do tej pory odpuszczaliśmy ponieważ nie było na nich czasu, jej koszty utrzymania są zdecydowanie niższe niż przy sprzedaży tradycyjnej. Małymi kontraktami można zbudować masę, która znacznie poprawi nasze wyniki.
-
konsulting sprzedażowy, który może być obszerny (każdy element sprzedaży) lub wybiórczy (tylko wybrane obszary). Przygotujemy segmentację klientów i dobór wartości/argumentów do każdej grupy, stworzymy cały proces pozyskiwania nowego klienta, opracujemy system wynagrodzeń i premiowania zespołu, zajmiemy się tematem utrzymania obecnego klienta i procesem dla klientów rezygnujących ze współpracy, stworzymy efektywny cross-selling. Wspólnie ustalimy zakres działań i harmonogram jego wdrożenia.